1. INLEIDING
1.1 Die nasionale Departement van Onderwys (DvO) het onlangs 'n Nasionale Leesstrategie ontwerp as deel van die omvattende reaksie op die hantering van die huidige lae vlakke van geletterdheid in Suid-Afrika.
1.2 In die ontwikkeling van hierdie Nasionale Leesstrategie neem Suid-Afrika deel aan 'n aantal Verenigde Nasies-ontwikkelingsveldtogte. Dit sluit in die UNESCO Geletterdheidsdekade 2003 -2013 en die Onderwys-vir-Almal-veldtogte wat daarop gemik is om geletterdheidsyfers teen die jaar 2015 met 50% te vermeerder. Die veldtogte is gebaseer op die Millenniumontwikkelingsdoelwitte waaronder geletterdheidsbevordering prominent is.
1.3 Die Nasionale Leesstrategie is vervat in 'n 24-bladsy publikasie wat gedurende Augustus en September 2009 aan alle skole gepos sal word.
2. DIE BEREDENERING VIR 'N NASIONALE LEESSTRATEGIE
2.1 Die DvO se Nasionale Leesstrategie herinner ons aan die ontsaglike geletterdheidsuitdagings wat SA in die gesig staar, en streef daarna om die lees-aspek van geletterdheid in alle Suid-Afrikaanse skole te bevorder en te versterk. Dit is 'n inklusiewe strategie wat toegespits is op alle leerders, insluitende dié met leerstoornisse, in spesiale skole en in jeugsorgsentrums
2.2 Dit dien as 'n bestuursinstrument wat die visie vir die verbetering van die leesvermoëvlakke onder leerders uiteensit en aandui hoe die DvO beoog om daardie visie ten uitvoer te bring.
2.3 Dit versterk die Nasionale Kurrikulumstrategie en die Grondslae-vir-Leer-veldtog.
2.4 Die strategie versterk die posisie van die Internasionale Leesvereniging wat 'n gebalanseerde taalbenadering tot die onderrig van lees voorstaan.
2.5 Dit beklemtoon lees vir genot, wat aan die hart van die WKOD se Leeshalfuur lê.
3. VOORSTELLE OOR HOE OM HIERDIE DOKUMENT TE GEBRUIK
3.1 Die koms van die Strategiedokument sal Geletterdheidsweek ondersteun. Byvoorbeeld:

  • Dit kan gebruik word om bewustheid van leesuitdagings en doelwitte te verhoog.
  • Skole kan hulle eie leesstrategie in heroorweging neem in die lig van die Nasionale Strategie en die WKOD se Geletterdheid- en Gesyferdheidstrategie.
  • Elke Geletterdheids-/Taalkoördineerder of DH kan tydens 'n personeelontwikkelingsvergadering die dokument met alle onderwysers behandel.
3.2 Die praktiese vereistes en voorstelle van die Nege Leesstappe moet as 'n teikenstandaard vir beste praktyk gebruik word.
4. AFSLUITING
4.1 Die WKOD bedank graag onderwysers, prinsipale en beamptes wat steeds daaraan werk om die geletterdheidsvlakke van alle leerders te verbeter.
4.2 Ons vertrou dat hierdie strategie sal dien as 'n verdere hulpbron vir die bereiking van ons doelwit: "Alle skole behaal teen 2011 nie minder nie as 'n 50%-geletterdheidsyfer."
4.3 Terugvoering oor hierdie Strategie kan gestuur word aan ntolashe@pgwc.gov.za


GETEKEN: SM NAICKER
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2009:08:25


Die dokumente waarna daar verwys word as aanhangsels tot die minuut, word nie aangeheg nie, maar is as drukstukke beskikbaar.