1. Moderering is 'n proses waardeur die geldigheid van die assesseringsinstrumente, die regverdigheid van die assesseringsproses, die konsekwensie en die betroubaarheid van assesseringsbesluite wat deur alle onderwysers geneem word, verseker word.
2. Hierdie minuut bevat riglyne vir die moderering van Eksamenvraestel 4 van die Amptelike Huistale en Eerste Addisionele Tale en Eksamenvraestel 3 van die Amptelike Tweede Addisionele Tale aangebied vir die Nasionale Senior Sertifikaat.
3. Hierdie riglyne moet saamgelees word met die volgende dokumente:

  • Die Nasionale Senior Sertifikaat: 'n Kwalifikasie op vlak 4 op die Nasionale Kwalifikasieraamwerk (NKR) (2005);
  • Vakverklarings (Graad 10 - 12) vir Amptelike Tale (2003);
  • Die Nasionale Protokol vir Optekening en Verslagdoening Graad R - 12 - Bylae tot NSS-beleid (Graad 10 - 12) Staatskoerant 29467 (2006);
  • Leerprogramriglyne vir Tale Graad 10 - 12 (2005);
  • Vakassesseringsriglyne vir Tale Graad 10 - 12 (2008)
4. Die aangehegte riglyne vir die moderering van mondelinge kommunikasie (Bylae 1) is daarop gemik om die assessering van mondelinge kommunikasie in alle amptelike tale te koördineer en standaardiseer.
5. Prinsipale word vriendelik versoek om die inhoud van hierdie minuut onder die aandag van alle ouers, leerders en betrokke onderwysers te bring.


GETEKEN: T SINGH
WND.HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2009:09:01

Bylae 1: Riglyne vir die moderering van mondelinge kommunikasie in alle amptelike tale aangebied in die Nasionale Senior Sertifikaateksamen  (grootte: 27 KB)
Bylae 2A: Skoolinligtingdekblad  (grootte: 77 KB)