1. Die nasionale Departement van Onderwys nooi, in samewerking met South African History Online, alle skole uit om deel te neem aan die Nasionale Mondelingegeskiedenis-kompetisie vir Skole, die Nkosi Albert Luthuli-toekenning vir Jong Geskiedkundiges wat in 2005 van stapel gestuur is. Hierdie kompetisie vorm deel van die Departement se deelname aan die herdenking van belangrike geskiedkundige gebeurtenisse.
2. Dit is ook deel van die Departement se voortgesette inisiatief om alle leerders aan te moedig om 'n begrip te vorm van die breë geskiedenis van Suid-Afrika en van die rykdom van die geskiedenis van hulle plaaslike gemeenskappe. Dit is ook 'n geleentheid vir die jong leerders om ondervinding op te doen in die ontwikkeling van belangrike navorsingsvaardighede.
3. Die kompetisie is oop vir alle leerders van graad 8 tot graad 11 en alle Geskiedenis- en Sosiale Wetenskappe-onderwysers van sekondęre skole.
4. Kompetisie vir leerders
4.1 Daar sal van leerders verwag word om navorsing te doen en 'n voorlegging, 'n dokumentęre film of video voor te berei oor een van die volgende onderwerpe:

Ons onbekende helde: Doen 'n ondersoek na die lewe van 'n leier in jou gemeenskap en dui aan deur middel van mondelinge geskiendenisnavorsing hoe die persoon 'n verskil in die gemeenskap gemaak het.

OF

Jongmense wat 'n bydrae tot ons gemeenskappe en samelewing gelewer het

OF

Steve Bantu Biko OF OR Tambo OF Albert Luthuli OF Robert Sobukwe: Doen 'n ondersoek na die impak van die lewe en dood van enigeen van hierdie helde op jou gesin en gemeenskap.

OF

Doen 'n ondersoek na 'n voorbeeld van 'n plaaslike gemeenskapstryd in jou gemeenskap teen apartheid waarin die gemeenskap saamgestaan het om hulle teenstand teen 'n aksie van die apartheidsregering te wys, wat die hele plaaslike gemeenskap direk betrek het, bv. die Alexandra Busbiokotte wat in die bekende busboikot onder die leuse 'Azikhwelwa' gekulmineer het. Inwoners van Alexandra in Johannesburg het van en na Alexandra werk toe gestap al met Louis Botha-rylaan, 'n afstand van 15 tot 30 km. Die boikot het vir 180 dae geduur.

OF

Ondersoek 'n familiegeskiedenis wat sy oorsprong in slawerny het.

4.2 Let asseblief op die volgende:
  • Die projek moet op mondelinge geskiedenisnavorsing gebaseer wees.
  • Leerders moet gehelp word wanneer hulle persone kies met wie onderhoude gevoer gaan word. Leerders moet sterk aanbeveel word om 'n persoon of persone uit hulle plaaslike gemeenskap te kies.
  • Beoordeling sal plaasvind op grond van die gehalte van die navorsing eerder as op grond van die wyse van aanbieding.
  • Die aanbieding mag in enige van die amptelike tale wees.
5. Kompetisie vir Opvoeders
5.1 Opvoeders wat vir die kompetisie inskryf, moet 'n werksplan indien oor hoe hulle die mondelingegeskiedenis-projek in die klaskamer opgestel het.
5.2 Opvoeders moet hulle portefeuljes formeel voorlę aan 'n beoordelaarspaneel en moet voorberei wees om aan 'n paneelbespreking oor die portefeulje deel te neem.
5.3 Opvoeders moet die volgende in 'n portefeulje vir die kompetisie insluit:
  • Hoe die mondelingegeskiedenis-projek in die klaskamer bekendgestel is
  • Watter verduideliking aan leerders gegee is oor die uitkies en benadering van moontlike onderhoudpersone, oor voorbereiding vir en afneem van onderhoude en die gebruik van die onderhoud as bewyse waaruit afleidings oor die deelname van daardie individu gemaak kan word
  • Watter intervensies die opvoeder gemaak het om die leerders by te staan om die projek af te handel
  • Wat die leerders na die onderwyser se mening geleer het uit die mondelingegeskiedenis-projek
6. Beoordeling
6.1 Beoordeling sal in Augustus 2007 op 'n provinsiale vlak plaasvind en sal in September 2007 op 'n nasionale vlak gedoen word by 'n nasionale geleentheid.
6.2 Beoordelaarspanele wat bestaan uit geskiedkundiges en erfeniswerkers sal vir die provinsiale en nasionale beoordeling aangestel word.
7. Die nasionale geleentheid
7.1 Tien leerders van sekondęre skole in alle provinsies sal as Nkosi Albert Luthuli Jong Geskiedkundiges gekies word om die provinsie in September 2007 by 'n nasionale geleentheid in KwaZulu-Natal te verteenwoordig. Leerders sal by die geleentheid 'n mondelinge voordrag moet lewer oor hulle navorsing en sal 'n uitgedrukte afskrif van die navorsingsopstel aan beoordelaars moet voorlę.
7.2 Twee opvoeders uit elke provinsie sal geselekteer word om deel te neem aan die nasionale geleentheid in September 2007 in KwaZulu-Natal. Opvoeders moet hulle werk aan 'n beoordelingspaneel voorlę.
8. Kriteria vir leerderbeoordeling is hierby aangeheg.
9. Indien u skool vir hierdie kompetisie wil inskryf, vul asseblief die aangehegte registrasievorm in en faks of e-pos dit aan die VOO/AOO Geskiedenis-kurrikulumadviseur of Sosiale Wetenskappe-kurrikulumadviseur by u OBOS, .wat ook meer besonderhede kan verskaf aangaande die beoordelingsproses.


GETEKEN: D.R. SHEPHERD
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2007:06:05

Kriteria vir leerders  (grootte: 22 KB)
Registrasievorm  (grootte: 5 KB)