1. INLEIDING

Hierdie omsendbrief volg op Omsendbrief 0071/2004 van November 2004. Die Hersiene Nasionale Kurrikulumverklaring (HNKV) sal in 2006 in graad 7 geïmplementeer word. Opleidingskursusse slegs vir graad 7-onderwysers verbonde aan openbare en onafhanklike skole wat nie die HNKV-kursusse in 2003 of 2004 bygewoon het nie, sal gedurende die Julie-vakansie 2005 by elke OBOS aangebied word. Skole is versoek om die name van die betrokke onderwysers teen 10 Desember 2004 in te dien.

2. OPLEIDINGSPROGRAM

Die provinsiale opleidingsprogram vir onderwysers en beamptes vir die implementering van die HNKV in die Senior Fase, wat 'n gesamentlike onderneming is van die nasionale Departement van Onderwys, die provinsiale departemente van onderwys, hoëronderwysinrigtings, onderwysersunies en diensverskaffers, behels die volgende:

  • Opleiding van die WKOD se Provinsiale Kernopleidingspan (PKOS) deur die Nasionale Kernopleidingspan (NKOS): April tot Junie 2005

  • Opleiding van graad 7-onderwysers deur die PKOS van 11 tot 15 Julie 2005

  • Opleiding van beamptes en diensverskaffers deur OBOS- en Hoofkantoorpersoneel gedurende 2005

3. OPLEIDING VIR GRAAD 7-ONDERWYSERS
3.1 Alle graad 7-onderwysers verbonde aan openbare en onafhanklike skole moes reeds 'n onderwyseropleidingskursus bygewoon het voor implementering van die HNKV in Januarie 2006 begin. Een van die uitkomste van die kursus is die ontwikkeling van 'n werkskedule gebaseer op 'n model-leerprogram, d.w.s. die beplanning van 'n program vir die graad.
3.2 Die kursus vir graad 7-onderwysers sal 'n 4½-dagkursus wees en sal die volgende insluit:
  • Leeruitkomste en assesseringstandaarde vir leerareas

  • Assesseringsvereistes: vordering- en ondersteuningskwessies

  • Die ontwikkeling van leerprogramme vir leerareas

  • Maniere om die situasie te hanteer dat alhoewel graad 7 deel van die Senior Fase is, dit dikwels nie in dieselfde skool as graad 8 en 9 is nie

  • Die ontwikkeling van 'n leerprogram (plan vir die fase), werkskedule (plan vir die graad vir die jaar) en lesplanne deur die onderwyser vir sy of haar eie gebruik

  • Klaskamerbestuur

  • Inklusiewe onderwys

  • Differensiasie, insluitende multigraad- en veeltalige klasse

  • Opvolgreëlings vir kommunikasie en ondersteuning na die werkwinkel

  • Reaksie op vrae en kommerwekkende kwessies

3.3 Deelnemers word versoek om óf die skool se promosiestel óf hul eie werkstel van die Hersiene Nasionale Kurrikulumverklaring sowel as skryfbehoeftes saam te bring. Verdere ondersteuningsmateriaal in die vorm van 'n opsommende handleiding vir die ontwikkeling van leerprogramme sal by die kursus deur die Wes-Kaap Onderwysdepartement (WKOD) beskikbaar gestel word.
3.4 Gedurende die tweede kwartaal sal model-leerprogramme vir elke leerarea aan skole gestuur word. Hierdie dokumente moet ook saamgebring word na die Julie-kursus.
3.5 Namiddagwerkwinkels oor die agt leerareas word tans vir die tweede kwartaal van 2005 deur die OBOS'e gereël. Riglyne vir elk van die leerareas, wat insluit tabelle van die leeruitkomste en assesseringstandaarde in 'n formaat wat progressie vir die fase aandui, sal by hierdie werkwinkels beskikbaar gestel word.
4. DATUMS, TYE EN LOKALE
4.1 Die onderwysersopleidingskursus sal by meer as een lokaal in elke OBOS aangebied word. LET DAAROP DAT DATUMS EN TYE VIR ALLE LOKALE DIESELFDE IS.
DATUMS: 11 tot 15 Julie 2005
TYE: 08:00 tot 16:00, uitgesonderd die eerste dag, 
wanneer registrasievanaf 08:30 plaasvind en die aanvangstyd
09:00 is.
SENTRAALOOSNOORDSUID
OBOS
Hoofstraat 7
Mowbray
Hendrick Louw
Laerskool
Bosmansdam
Primêre Skool
Agape
Spesiale Skool
Mitchell's Plain
Kaapstad-
onderwysersentrum
Claremont
Macassar
Hoërskool
Kenridge
Laerskool
Ottery
Jeugsentrum
Kaapse Skiereiland
Universiteit van Tegnologie
Mowbray Kampus
Simonsberg
Laerskool
Excelsior
Sekondêre Skool
Portlandbinnenshuise
Sportsentrum
  Encotsheni
Primêre Skool
OBOS-saal
Parow
Nompumelelo Opleiding-
sentrum, Gugulethu
  Masiphumelele
Primêre Skool
  Zwaanswyk
Hoërskool
  OBOS Kuilsrivier   

BREEDE RIVIER/ OVERBERGSUID-KAAP
KAROO
WESKUS/
WYNLAND
Swartberg LaerskoolParkdene Primêre SkoolRietenbosch Primêre Skool, C1
De Villiers Primêre Skool RobertsonSt Mary's Primêre Skool GeorgeNoor-Eind Primêre Skool C2,3
Ceres Sekondêre Skool CeresOteniqua Primêre Skool
George (Eng)
Steynville Hoërskool Piketberg C6
OBOS WorcesterWesbank Primêre Skool OudtshoornWeskus Spesiale Skool C7
OBOS WorcesterBrighton Junior Skool OudtshoornClanwilliam Hoërskool
  Nico Brummer Laerskool Beaufort-wes (Eng/Afr)Vredendal Sekondêre Skool C9
  Knysna Primêre Skool 
  Sao Bras Sekondêre Skool Mosselbaai 

5. VERVOER
5.1 Die WKOD sal vervoerkoste na en van die naaste lokaal vir deelnemers in diens van die WKOD vergoed teen Departementele tariewe. Deelnemers word egter versoek om waar moontlik saam te reis. Vanweë beperkte fondse sal onderwysers verbonde aan onafhanklike skole en SBL-personeel van hulle skole moet eis.
5.2 Ten einde in staat te wees om aan die einde van die kursus te eis, moet deelnemers hulle Persalnommers en die volgende inligting beskikbaar hê:
  • Vir privaatvoertuie: Besonderhede van die voertuig, d.w.s. fabrikaat, model en enjinkapasiteit (bv. 1300 kub. cm) en 'n rekord van kilometers afgelê (begin en einde elke dag)

  • Vir openbare vervoer: Kwitansies MOET ingedien word.

  • Vir taxi-pendelaars: Indien geen kwitansie uitgereik word nie, moet deelnemers 'n beëdigde verklaring saam met hulle eise indien wat die volgende inligting bevat:

  • Naam en Persalnommer

  • Naam van skool

  • Begin- en eindpunt van reis

  • Tarief per rit

  • Datums waarvoor geëis word

  • Bedrag geëis

  • Dat hierdie enigste beskikbare vervoeropsie was en/of dat dit die goedkoopste beskikbare opsie was GEEN EISE MAG NA DIE KURSUS INGEDIEN WORD NIE.

6. Skole word ten sterkste aangeraai om te verseker dat al hulle graad 7-onderwysers dieselfde werkswinkel bywoon sodat graadbeplanning vir 2006 op dieselfde tyd vir die personeelspan 'n aanvang kan neem.
7. Tee en ligte versnaperinge sal bedien word. Deelnemers word aangeraai om hul eie kos saam te bring.
8. Die suksesvolle implementering van die HNKV as 'n nasionale kurrikulum berus op gemeenskaplike begrip van die kurrikulum en voldoende voorbereiding deur skoolbestuurders, onderwysers en die betrokke Departementele beamptes.
9. Die WKOD wil graag die belangrikheid van bywoning van hierdie opleidingskursusse beklemtoon sodat kurrikulumverandering en -implementering tot die voordeel van al ons leerders bestuur kan word. Ten slotte wil die Departement prinsipale en onderwysers bedank vir hulle ondersteuning in hierdie verband.
10. Hoofde van onderwysinrigtings word versoek om te verseker dat die inhoud van hierdie omsendbrief onder die aandag van al die betrokke opvoeders gebring word.


GETEKEN: J.P. RAULT-SMITH
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2005:03:18