1. Agtergrond
1.1 In 'n poging om geleenthede te verbeter en sommige van die uitdagings van die burgers van die provinsie aan te spreek, het die Wes-Kaapse Regering (WKR) sewe intervensies of "spelwysigers" geidentifiseer wat ontwerp is om die manier waarop hierdie kwessies tans hanteer word, effektief te verander. Die sewe katalisators of spelwysigers is:

  • Uitbreiding van vakleerlingskappe
  • Bereiking van energiesekuriteit
  • Lewering van hoespoedbreeband
  • Implementering van eLeer van gehalte by skole
  • Uitbreiding van buitemuurse aktiwiteite van gehalte
  • Baanbreking van 'n beter lewensmodel
  • Vermindering van alkoholverwante nadele
1.2 Die WKR en die Wes-Kaap Onderwysdepartement (WKOD) sal binne die volgende driejaartydperk die grondslag vir eLeer in die provinsie vasle. Dit sal toegang tot digitale onderrig, leerhulpbronne en ondersteuning fasiliteer wat tot die visie van die skep van 'n "hoogs geskoolde, innovasiegedrewe, hulpbrondoeltreffende, hoegeleentheidsamelewing vir almal" sal bydra.

2. Die eLeer-spelwysiger
2.1 Die eLeer-spelwysiger verwoord die WKOD se verbintenis tot die uitbreiding van sy bestaande tegnologiebasis en digitale hulpbronne ten einde virtuele leeromgewings by skole as 'n strategiese prioriteit te skep
2.2 Die eLeer-spelwysiger fokus op ses strome om dit te bereik, naamlik; die skepping van 'n eKultuur in skole wat deur eInfrastuktuur en 'n eAdminstelsel ondersteun word om in skole gebruik te word, asook goed opgeleide eOnderwysers wat van eTegnologie en eInhoud in hul lesse gebruik maak.

Figuur 1: eLeerstrome


3. Leweringsraamwerk
3.1 Die WKR is daartoe verbind om aanvanklik hoespoedbreebandkonnektiwiteit aan byna elke skool in die provinsie te voorsien via 'n wye area netwerk (WAN) en plaaslike area netwerk (LAN) met Wi-Fi-konnektiwiteit by byna elke terrein. Alternatiewe konnektiwiteit sal aanvanklik aan skole voorsien word wat nie aan die vesel-optiese netwerk gekoppel is nie.
3.2 Die WKOD het voorlopig 'n trapsgewyse, geteikende, oplossingsgeorienteerde benadering aanvaar wat die resultaatgefokusde lewering van die eLeer-bekendstellingsproses kan voortdryf. Dit kan insluit die opknapping van huidige rekenaartegnologie, die toerus van slimklaskamers, die voorsiening van leerder- en onderwysertoestelle asook die ontwikkeling en voorsiening van onderwyserspesifieke opleiding en ontwikkeling.
3.3 Die WKOD verskaf toegang tot digitale onderrig- en leermateriaal via 'n ePortaal en sal saam met onderwysers en inhoudontwikkelaars werk om progressief KABV-gerigte digitale hulpbronne op die portaal te plaas.

4. Skole
4.1 In 'n poging om toegang tot 'n digitaalbevoegde omgewing te bespoedig, is skole voorlopig in drie kategoriee verdeel, naamlik universele, gevorderde en modelskole.
4.2 Universele skole sal aanvanklik basiese toegang tot die internet deur 'n rekenaarlokaal of 'n Inligtings- en Kommunikasietegnologie (IKT)-stelsel he. In hierdie skole sal die WKR leerders en onderwysers toegang tot digitale hulpbronne deur middel van WAN via LABs en sentrale Wi-Fi-toegangspunte gee.
4.3 Gevorderde skole is daardie skole wat LAN het of dit gedurende hierdie spelwysigerstydperk sal ontvang. LAN fasiliteer toegang tot WAN en maak koordlose konnektiwiteit in die klaskamer moontlik. Onderwysers sal aanvanklik toestelle ontvang om voordeel te trek uit hierdie toegang en leerders kan toegelaat word om toegang te verkry deur middel van 'n Bring jou eie Toestel (Bring Your Own Device [BYOD])- model.
4.4 Modelskole sal die volle eLeeromgewing implementeer; eLeer in hul onderwyspraktyke integreer; eInhoud ontwikkel en daartoe bydra; 'n eKultuur vestig; en beste praktyke ontwikkel wat op die lange duur tot voordeel van skole sal wees.
4.5 Skole sal mettertyd van Universele na Gevorderde en dan na Modelskole vorder, hetsy deur die WKOD se bekendstellingsproses of eie/weldoenerbefondsing.

5. Deurlopende Professionele eOnderwyserontwikkeling
5.1 Die WKOD is verbind tot die ontwikkeling van 'n onderwyserspesifieke IKT- opleidingsrigting wat gebaseer is op elke onderwyser se vaardigheidsvlakke wat deur 'n aanlyn IKT-assesseringsinstrument geidentifiseer is.
5.2 Hoogs bekwame eOnderwysers vorm die ruggraat van die sukses van die eLeerspelwysiger. Opleiding en die ontwikkeling van die nodige IKT-vaardighede asook die pedagogiese toepassing daarvan in die klaskameromgewing is dus 'n WKOD-vereiste waartoe alle onderwysers hulle moet verbind en ten volle moet ondersteun.

6. School readiness

A recent survey conducted by the Delivery Support Unit of the Department of the Premier revealed that:

  • 85% of both teachers and principals indicated that they thought their school was ready for eLearning;
  • 91% of teachers and 99% of principals who responded think that eLearning is helpful to enhance teaching and learning;
  • 53% of teachers have indicated that an ICT committee has been appointed;
  • 52% of teachers have indicated that their school does not have an ICT policy for technology enabled classrooms; and
  • 66% of teachers indicated that they use ICT to do lesson planning.
7. Actions

In light of these findings, principals are encouraged to address:

  • the contents of this circular with their staff and the governing body;
  • those areas within the School Development Plan that deal with technology enabling activities;
  • matters of security;
  • pre-existing electrical issues;
  • preparation of classrooms/labs for ICT;
  • ICT policies; and
  • other school-specific ICT matters.
8. Communication

Over the next three-year period information sessions will be held and communiques sent out that will highlight the development of the eLearning game-changer and schools¡¦ positions in the roll-out.


9. Enquiries

Any enquiries pertaining to this circular should be addressed to Clinton Walker at tel. no. 021 467 2351 or email Clinton.Walker@westerncape.gov.za



GETEKEN: BK SCHREUDER
WAARNEMENDE HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2016:09:22