1. |
INLEIDING Hierdie omsendbrief is in opvolging van Omsendbrief 0222/2003, wat in November 2003 na skole gestuur is. Die HNKV sal in 2005 in grade 4 tot 6 geïmplementeer word. Opleidingskursusse vir primêre skole se bestuurspanne (SBS'e) en vir Intermediêrefase-onderwysers by openbare en onafhanklike skole sal gedurende die Julievakansie in elke OBOS aangebied word. Hierdie kursusse moet voorberei vir die implementering van die HNKV in die Intermediêrefase in 2005. |
2. |
OPLEIDINGSPROGRAM Die oriëntasie van SBS'e, onderwysers en amptenare vir die implementering van die HNKV in die Intermediêrefase is ‘n gesamentlike poging deur die nasionale Departement van Onderwys, provinsiale onderwysdepartemente, hoër onderwysinstellings, onderwyserunies en diensverskaffers. Die provinsiale opleidingsprogram behels die volgende:
Opleiding van die WKOD se Provinsiale Kernopleidingspan (PKOS) deur die Nasionale Kernopleidingspan (NKOS): April - Junie 2004
Opleiding van skoolbestuurspanne en Intermediêrefase-onderwysers deur die PKOS: 1 tot 20 Julie 2004
Opleiding van amptenare en diensverskaffers deur OBOS- en Hoofkantoorpersoneel gedurende 2004
|
3. |
OPLEIDING VIR SKOOLBESTUURDERS Die skoolhoof en sy/haar bestuurspan het ‘n deurslaggewende rol as leier en kurrikulumbestuurder te vervul teenoor die personeel, ouers en die gemeenskap, veral gedurende hierdie periode van kurrikulumverandering. |
3.1 |
|
The keeping of the regiersonnel under his.
Die kursus vir skoolbestuurders sal 1½ dag duur en die volgende insluit:
'n Oorsig en verklaring van die ontwerpeienskappe, beginsels en konsepte van die HNKV
Leeruitkomste en assesseringstandaarde in leerareas
Die ontwikkeling van leerprogramme
Leerareas teenoor leerprogramme en maniere waarop leerareas gekombineer kan word in die Intermediêrefase
Tydindeling en roosterbeplanning om onderwys te vergemaklik
Assesseringsvereistes: vorderings- en ondersteuningskwessies
Kurrikulumbestuur in ‘n skool
Administratiewe kwessies
Seleksie en bestuur van onderrig-en leerondersteuningsmateriaal
Ontwikkeling van netwerkvorming en ondersteuningsmeganismes
Response op vrae en kwellinge
|
3.2 |
|
Deelnemers word versoek om óf die skool se bevorderingstel of hulle eie werkstel van die Hersiene Nasionale Kurrikulumverklaring saam te bring. Ekstra kopieë hiervan is ongelukkig nie beskikbaar nie. Skryfbehoeftes moet ook na die kursus saamgebring word. |
4. |
OPLEIDING VIR DIE INTERMEDIÊREFASE-ONDERWYSER (GRAAD 4 TOT 6) |
4.1 |
|
Alle onderwysers van die Intermediêrefase en departementshoofde by openbare en onafhanklike skole behoort die opleidingskursus voor die implementering van die HNKV in Januarie 2005, by te woon. Een van die uitkomste van hierdie kursus is die ontwikkeling van ‘n konsepleerprogram. |
4.2 |
|
Die 4½-daekursus vir Intermediêrefase-onderwysers sal die volgende insluit:
Leeruitkomste en assesseringstandaarde in leerareas
Vereistes vir assessering: vordering- en ondersteuningkwessies
Die ontwikkeling van leerprogramme
Die hantering van leerareas teenoor leerprogramme en die wyse waarop leerareas in die Intermediêrefase kan en behoort gekombineer te word
Die ontwikkeling van ‘n leerprogram (faseplan), werkskedule (jaarplan) en lesplanne deur die onderwyser vir eie gebruik
Klaskamerbestuur
Inklusiewe onderwys
Differensiasie, insluitend multigraad- en veeltalige klasse
Opvolgreëlings vir netwerke en ondersteuning na die opleiding
Respons op vrae en kwellinge
|
4.3 |
|
Deelnemers word versoek om óf die skool se bevorderingstel of hulle eie werkstel van die Hersiene Nasionale Kurrikulumverklaring-dokumente, die Onderwyserriglyne vir die ontwikkeling van leerprogramme, Leerareadokumente en eie skryfbehoeftes na die kursus saam te bring. |
4.4 |
|
Namiddag werkswinkels omtrent die 8 leerareas word deur OBOS’e gedurende die eerste en tweede kwartale van 2004 gereël. Riglyne omtrent elk van die leerareas, insluitende die tabelle van die uitkomste en assesseringstandaarde in ‘n formaat van progressie in die fase, sal by die werkswinkels beskikbaar gestel word. |
5.1 |
|
Datums, Tye en Plekke Die kursusse vir onderwysers en skoolbestuurspanne sal afsonderlik by meer as een vergaderplek in elke OBOS aangebied word. Die opleidingsrooster vir 2004 is as volg:
Groep | Datum | Begin | Eindig |
Skoolbestuurspanne
Onderwysers
|
Donderdag 1 Julie en Vrydag 2 Julie of
Maandag 19 Julie en
Dindsdag 20 Julie
Maandag 5 Julie en
Di. - Do. 6-8 Julie en
Vrydag 9 Julie of
Maandag 12 Julie en
Di.- Do. 13-15 Julie en
Vrydag 16 Julie |
08:30 Registrasie 09:00 Begin 08:00 Begin
08:30 Registrasie
08:00 Begin
08:30 Registrasie 09:00 Begin
08:00 Begin
08:00 Begin
08:30 Registrasie 09:00 Begin
08:00 Begin
08:00 Begin |
16:30
13:00
16:30
13:00
16:30
16:30
13:00
16:30
16:30
13:00
|
Elke OBOS het ‘n operasionele plan wat verseker dat alle skoolhoofde en alle onderwysers die geleentheid sal hê om die opleiding by te woon. Vir datums en vergaderplekke, sien Bylae A. Die registrasievorms (Bylaes B & C) moet onverwyld aan u OBOS aangestuur word, aangesien spyseniering slegs vir geregistreerde deelnemers sal wees. |
5.2 |
|
Vervoer Die WKOD sal die vervoerkoste aangegaan na die naaste plek dra, teen departementele tariewe vir diegene in diens van die WKOD. Deelnemers word egter versoek om, waar moontlik, saam te reis. Weens beperkte fondse sal onderwysers van onafhanklike skole en Skool Beheerliggaam aangestelde personeel van hul skole moet eis. Eisvorms sal aan die einde van die kursus voltooi word. Deelnemers behoort hul Persalnommers byderhand te hê indien hulle wil eis, asook die volgende inligting:
Vir privaat voertuie: Die voertuig se besonderhede d.i. die fabrikaat, model en enjinkapasiteit (bv. 1300 kub. cm) en ‘n rekord van kilometers afgelê (begin en einde daagliks).
Vir openbare vervoer: Kwitansies MOET saam met u eis ingedien word.
Vir taxi-pendelaars: Indien geen kwitansie uitgereik word nie, moet ‘n beëdigde verklaring deur die skoolhoof onderteken word wat die volgende inligting bevat:-
GEEN EISE MAG NA DIE KURSUS INGEDIEN WORD NIE. |
5.3 |
|
Registrasie
Alle Intermediêrefase-onderwysers en SBS’e word versoek om vroegtydig by hul OBOS te registreer. Ten einde spyseniering en organisasie te vergemaklik, sluit registrasie om 16:00 op Maandag, 19 April 2004.
Middagete en tee sal vir alle geregistreerde deelnemers voorsien word. Geregistreerde deelnemers word versoek om by die verbintenis te hou.
Skole word sterk aanbeveel om te verseker dat al hul Intermediêrefase-onderwysers dieselfde werkswinkel bywoon, sodat die Intermediêrefase beplanning vir 2005 saam vir die skoolspan kan begin.
|
6. |
|
BYLAES ‘n Aantal bylaes is ingesluit.
6.1 |
|
Bylae A: Vergaderplekke en dominante opleidingstaal |
6.2 |
|
Bylae B: Aansoek vir registrasie van SBS’e |
6.3 |
|
Bylae C: Aansoek vir registrasie van opvoeders |
|
7. |
|
TEN SLOTTE
Die suksesvolle implementering van die HNKV as ‘n nasionale kurrikulum is afhanklik van ‘n gedeelde begrip van die kurrikulum en genoegsame voorbereiding deur skoolbestuurders, onderwysers en departementele amptenare.
Die WKOD wil graag onderwysers bedank wat hul reëlings so getref het om die Julievakansie se opleidingsessies by te woon. Daar word vertrou dat dit ‘n vrugbare leerervaring sal wees. Ons wil graag die belangrikheid van die bywoning van opleidingskursusse beklemtoon, sodat ons saam kurrikulumverandering kan bestuur en implementeer tot voordeel van al ons leerders. Ten slotte wil die Departement skoolhoofde en onderwysers vir hul ondersteuning in dié verband bedank.
Hoofde van onderwysinrigtings word versoek om seker te maak dat die inhoud van hierdie omsendbrief onder die betrokke onderwysers se aandag gebring word.
|
GETEKEN: P.A. VINJEVOLD
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2004:03:11
|