1. Inleiding
1.1 Gedurende die afgelope jaar was daar `n toename in die aantal leerders wat die VBOO vlak 4-eksamens geskryf het en in die slaagpersentasie. Die WKOD wens al die betrokke persone geluk met die verbeterde prestasie van 2003.
1.2 Die WKOD raai leerders aan om slegs vir die eksamen in te skryf as hulle gereed is daarvoor, in ooreenstemming met die DASS-beleid van die provinsiale kantoor.

2. Eksamen
2.1 Die WKOD sal weereens twee geleenthede aan leerders bied om eksamens in 2004 te skryf. Die Junie-eksamen begin op 1 Junie en die Oktober-eksamen op 6 Oktober 2004.Albei sal nasionale eksamens wees en sal deur die WKOD, die Nasionale Departement van Onderwys en UMALUSI gemonitor word.
2.2 Die leerarea-riglyne wat saam met die Omsendbrief 0075/2002 uitgestuur is, is van toepassing op albei eksamens.
2.3 Opvoeders word aangeraai om in hulle voorbereiding van leerders vir die eksamens gebruik te maak van hierdie riglyne, die 2003 vlak 4-verslae van die VBOO hoofnasieners en vorige vraestelle.

3. Deurlopende assessering
3.1 Die verhouding van eksamen : DASS sal weer 50 : 50 wees en sentrums word aangemoedig om hulle portefeuljes op `n deurlopende basis te ontwikkel.
3.2 Die nasionale kantoor en UMALUSI verwag dat provinsies `n DASS-stelsel wat die bevoegdheid van die leerders aandui, moet implementeer. Die DASS-riglyne van 2002 is van toepassing op beide die Junie- en Septemberassesserings.
3.3 Daar moet 'n minimum van vyf items in die leerderportefeulje wees.Hierdie items moet van mekaar verskil en moet op die leerarea-riglyne gebaseer wees. Die items mag nie bloot net toetse wees nie.
3.4 Die finale punt vir alle portefeuljetake moet as `n persentasie opgeteken word.
3.5 Die finale DASS-punte en -portefeuljes sal deur die OBOS-kurrikulumadviseurs gemodereer word en deur provinsiale en UMALUSI-amptenare geverifieer word.
3.6 Dit is die verantwoordelikheid van opvoeders om aan elke leerder `n DASS-punt te gee en van sentrumbestuurders om te verseker dat elke leerder `n DASS-portefeulje vir elke leerarea het
3.7 Sentrumbestuurders moet ook toesien dat opvoeders `n rekord van al hulle assesserings in hulle opvoedersportefeuljes byhou.
3.8 Opvoederportefeuljes moet al die take en hulle assesseringsinstrumente, en die leerders se punte en die terugvoering wat aan hulle gegee is, bevat.

4. Algemeen
4.1 Ondersteuning kan verkry word van die VBOO-kurrikulumadviseurs wie by die volgende telefoonnommers geskakel word:
OBOSVOO-kurrikulumadviseurTelefoon (werk)
Breede River/ Overberg
Metropool Sentraal
Metropool Oos
Metropool Noord
Metropool Suid
Suid Kaap/ Karoo

Weskus/ Wynland
Mnr. Joaniel Pieterse
Mnr. Moeain Arend
Mnr. Stephen Lategan
Me. Winnifred Taylor
Me. Zukiswa Ntontela (wnde.)
Mnr. Nigel Behardien (wnde.)
Mnr. Dirk Henry (wnde.)
Me. Lillian van Louw (wnde.)
023 348 4600
021 659 4344
021 900 7000
021 938 3000
021 370 2000
044 279 1681
023 415 2070
021 872 9288
4.2 Vir verdere ondersteuning kan u in verbinding tree met mnr J Parbhoo by 021-4672572 of per e-pos aan J Parbhoo by jparbhoo@pgwc.gov.za
4.3 Verdere detail oor assessering van VBOO is op die volgende webwerf beskikbaar: ABET Assessment (http://curriculum.wcape.school.za/site/19/page/view/59). Hierdie webwerf bevat verslae van alle nasionale VBOO eksamens asook die leerareariglyne vir VBOO vlak 4. Daar is ook `n stel assessering items wat deur die provisiale VBOO kurrikulum span vir elke leerarea ontwikkel is.
4.3.1 Verslae oor alle vorige VOO-nasionale eksamens
4.3.2 Al die leerareariglyne vir VOO-vlak 4
4.3.3 Aanbevole assesseringsitems vir elke leerarea (deur die provinsiale VOO-kurrikulumspan ontwikkel).
4.4 Bring asseblief die inhoud van hierdie omsendbrief onder die aandag van alle betrokkenes.


GETEKEN: J.P. RAULT-SMITH
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2004:02:27