1. Agtergrond
1.1 ‘n Leerprogram is ‘n program wat ‘n stel leeraktiwiteite insluit. Die leerprogram is ‘n middel wat ontwerp is om ‘n leerder in staat te stel om die leeruitkomste te bereik soos in die VBOO eenheidstandaarde gedefinieer is.
1.2 In VBOO Vlakke 1 - 4 is die doel van die leerprogram om te definieer watter leer moet plaasvind, m.a.w. om vas te stel

  1. Watter uitkomste leerders moet bereik, en

  2. Watter kennis die leerders moet hê om die uitkomste te demonstreer.

1.3 Die leerprogram stel opvoeders in staat om te beplan vir doeltreffende onderrig en leer wat stimulerend is vir leerders en relevant is binne en buite die klaskamer.
1.4 Op VBOO Vlak 4 moet die leerprogram ontwerp word om volwasse leerders in staat te stel om die program te verlaat met demonstreerbare en geakkrediteerde prestasie.
1.5 Bylae A bied aan die VBOO-opvoeder ‘n voorbeeld van ‘n voorbereidingsblad vir ‘n leerprogram.

Die voorbereidingsblad vir die leerprogram is ontwerp om

  • die opvoeder vertroud te maak met die VBOO-eenheidstandaarde se titels en spesifieke uitkomste.

  • die verskillende komponente van die leerprogram vroegtydig te identifiseer (inhoud, metodologie, tipes assessering, bewyse benodig en tyd benodig).

  • bystand te bied aan opvoeders om die mees gepaste volgorde vir die leerprogram te vind.

1.6 Bylae B toon aan die bestuur van gemeenskapsleersentrums die bronne en inligting wat beskikbaar gestel moet word aan opvoeders voor die leerprogram ontwerp word. Opvoeders moet die leerprogram(me) en nodige bronne in ‘n leêr saamvat wat op versoek aan òf die sentrumbestuur òf die kurrikulumadviseur beskikbaar gestel moet word.
1.7 Bylae C verskaf in breë trekke aan opvoeders die voorgestelde stappe in die ontwerp van ‘n leerprogram.
1.7.1 Bylae D bevat die voorgestelde formaat vir ‘n leerprogram vir gebruik deur opvoeders by gemeenskapsleersentrums.
2. EVALUERING VAN DIE LEERPROGRAM
2.1 Dit is die verantwoordelikheid van die bestuur van die gemeenskapsleersentrum om die leerprogramme wat deur die opvoeders vir die verskillende areas ontwerp is te evalueer en om ‘n afskrif van die leerprogram aan te stuur na die VBOO-kurrikulumadviseur wat dit sal nagaan en aanbevelings doen.
2.2 Dit is belangrik om in aanmerking te neem dat dit nie vir elke opvoeder nodig is om ‘n afsonderlike of unieke leerprogram op te stel nie. Opvoeders kan met ander kollegas saamwerk in die ontwikkeling van die leerprogramme.
2.3 Bylae E bevat ‘n voorbeeld van ‘n evalueringsvorm om sentrumbestuur en opvoeders deur die ontwerpproses van leerprogramme te begelei.
3. DIE SAKO GEREGISTREERDE EENHEIDSTANDAARD DOKUMENTE WAT GEBRUIK MOET WORD IN DIE ONTWERP VAN LEERPROGRAMME
3.1 Dit is noodsaaklik dat sentrumbestuurders en leerplekkoördineerders seker maak dat opvoeders die korrekte weergawes of konsepte van die eenheidstandaarddokumente gebruik in die ontwikkeling van leerprogramme.
4. ONDERSTEUNING
4.1 Die VBOO-kurrikulumadviseurs in die OBOS’e is beskikbaar om raad te verleen aan sentrumbestuurders en opvoeders, sou dit vereis word.
4.2 Die VBOO-kurrikulumadviseur sal ‘n beroep doen op die betrokke kurrikulumdeskundige of op die Senior Kurrikulumbeplanner: VBOO-Kurrikulum vir verdere ondersteuning indien nodig.

GETEKEN: P.A. VINJEVOLD
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2003:04:10

Bylae A  (grootte: 8 KB)
Bylae B  (grootte: 2 KB)
Bylae C  (grootte: 6 KB)
Bylae D  (grootte: 28 KB)
Bylae E  (grootte: 7 KB)