1. AGTERGROND

Die vierde van die agt Kritieke Uitkomste soos vervat in die uitkomsgebaseerde Hersiene Nasionale Kurrikulumverklaring vereis dat leerders in staat sal wees om inligting te “versamel, ontleed, organiseer en krities te evalueer”. Hierdie kritieke uitkoms, ook genoem Inligtingsvaardigheid, ondersteun uitkomsgebaseerde leer wat onder andere die aktiewe interaksie van leerders met ’n verskeidenheid van inligtingsbronne vereis.

As uitkomsgebaseerde leer suksesvol moet plaasvind, is dit noodsaaklik dat ’n wye verskeidenheid biblioteekbronne, aanvullend tot teksboeke en leesboeke, beskikbaar moet wees vir gebruik deur die leerders op ’n daaglikse basis. Toegang tot ’n verskeidenheid van leerondersteuningsmateriaal bevorder die ontwikkeling van inligtingsvaardighede wat die leerder in staat stel om

  • inligting te interpreteer om sodoende nuwe, geďndividualiseerde kennis te skep.

  • vooroordeel, onakkurate en onvolledige inligting op te spoor.

  • ingeligte besluite te neem gebaseer op die ontleding en evaluering van relevante inligting.

  • op ’n multigeskakeerde wyse te dink.

2. WAT WORD BEDOEL MET BIBLIOTEEKBRONNE?

Biblioteekbronne sluit in:

  • naslaanwerke (ensiklopedieë, atlasse, woordeboeke, ens.)

  • vakliteratuur (boeke wat feite en inligting bevat)

  • fiksie (romans, kortverhale, fabels, legendes, prenteboeke, ens.)

  • plakkate en pamflette

  • tydskrifte en koerante

  • voorafopgegradeerde video’s, klankbande en CD-ROM's

  • multimedia-pakkette

3. IS DAAR WKOD-BEFONDSING VIR DIE AANKOOP VAN BIBLIOTEEKBRONNE?
3.1 Die Norme-en-Standaarde-Befondsing vir Skole maak voorsiening vir biblioteekbronne (asook vir teks- en leesboeke). In Omsendbrief 138/2003, word biblioteekbronne ingesluit by die term "ander boeke" (sien Bylae A, paragraaf 4)
3.2 In paragraaf 1.3 van Omsendbrief 138/2003 word gestipuleer dat alle skole, vir "teks- en ander boeke", ten minste die volgende toewysing moet maak:

R140 per leerder in die primęreskoolgrade

R220 per leerder in die sekondęreskoolgrade

3.3 Paragraaf 3.2 van Bylae A van Omsendbrief 138/2003 stipuleer dat vorm WCED-034 gebruik moet word vir die rekwisisie van "teks- en ander boeke" wat biblioteekbronne insluit.
3.4 Alhoewel die afsnydatum vir rekwisisies van "teks- en ander boeke" vir nie-Seksie 21-skole in paragraaf 3.5 (van Bylae A) aangedui word as 1 Augustus 2003, kan die bestel van biblioteekbronne heel moontlik meer tyd vereis. Gevolglik is die afsnydatum vir hierdie skole om rekwisisies vir biblioteekbronne voor te lę, verleng tot 30 September 2003.
3.5 Kontak asb. mev. Colleen Meinert by EDULIS (WKOD Onderwysbiblioteek- en Inligtingsdiens), tel. 021 957-9638, of e-pos haar by Cmeinert@pgwc.gov.za vir enige verdere inligting en leiding met betrekking tot die aankoop van biblioteekbronne.


GETEKEN: P.A. VINJEVOLD
HOOF: ONDERWYS
DATUM: 2003:09:01

Bylae A: Proses vir verkryging van goedere en dienste  (uit Omsendbrief 138/2003)  (grootte: 32 KB)
Vorm: WKOD-034 (Rekwisisie vir hand- en ander boeke)  (grootte: 11 KB)